tirsdag den 3. april 2012

Blødende Hjerter

Så er det påskeferie for nogen, og min lillesøster kunne komme på besøg endnu engang :)
Denne gang besluttede vi at lave blødende hjerter, en af vores favoritter (:
Min kæreste er på arbejde, så vi havde hele dagen foran os, indtil vi skulle til kage kursus i kop og kande :)
Vi bruger altid denne opskrift, men vi plejer dog at bruge nogle ret store forme, denne gang brugte vi små muffins forme, resultatet blev rigtig godt :)
Denne opskrift rækker til 15 små kager.

100 gram mørk chokolade
100 gram smør
50 gram sukker
40 gram hvedemel
100 gram past. æggeblommer
50 gram past. æggehvider
Lidt ekstra smør til at smører formene.
flormelis til at drysse de færdige kager.

Chokoladen og smørret smeltes, rør sukker i massen.
Mel sigtes i massen og der røres godt.
Afsluttende røres æggeblommer og hvider i massen.
Dejen kommes i de smurte forme.
Bag først kagerne kort før servering, så den stadig er varm ved servering, da dette giver den bedste oplevelse.
De fyldte forme kan gennem i køleskabet indtil de skal bages lige før servering.

Kagerne skal bages ca. 10 min ved 200 grader, Husk at de skal være flydende i midten..
Drys evt. kagerne med flormelis lige før de serveres.


Vi brugte vores kager til en lille dessert.
Her får i lige et par billeder :)

Først de færdige kager, som man kan se, stadig flydende i midten :)


Og nu den endelige dessert.
Kagen serveret med frisk frugt og hjemmelavet vaniljeis :)


4 kommentarer:

  1. Mums! dem må jeg bare prøve at lave!!

    Følger dig nu som fast læser, du må meget gerne slå et smut forbi min blog: http://megakogebogen.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nynne,

      jeg følger også din blog nu, glæder mig til at se mere fra dig :)

      Slet
    2. Heii igen Mia,

      Faldt over denne opskrift endnu engang som det første på din blog! Kan se at jeg ligefrem også har skrevet herinde før..

      Så tillader mig lige at rette mig selv, og sige at jeg nu hedder:
      http://www.sweetaddiction.dk/ :) håber ikke det forvirre.

      Slet
    3. Hej Nynne :)

      Det er bare i orden, der er styr på det nu og følger dig :)

      Mia :)

      Slet

Kom endelig med en kommentar :)