tirsdag den 3. april 2012

Hjemmelavet Vaniljeis

Jeg havde nogle pasteuriserede æggeblommer og hvider der skulle til at bruges, så jeg kastede mig ud i en potion hjemmelavet is.
Jeg brugte min form til små muffins, med denne opskrift fik jeg 15 små og en ekstra plast beholder med is.

Opskrift.
4 past. æggeblommer
2 dl flormelis
korn fra 1 vaniljestang
4 past. æggehvider
5 dl piskefløde

Æggeblommer, flormelis og vanilje piskes hvidt. æggehvider piskes stive i en ny beholder, og piskefløden piskes cremet, ikke for stiv.
Vend æggeblomme massen og fløden sammen, vend til sidst de stive æggehvider i massen.
Kom massen i de ønskede forme. Kom formene i fryseren, frysetiden afhænger af beholderens størrelse.

Der var jordbær stykker i min portion is, det er kun fantasien der sætter grænser for, hvad man tilsætter isen.

Her brugte jeg min is som tilbehør til Blødende hjerter 



Jeg havde husholdnings film i muffins formene, det lettede processen da isen skulle ud af formen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom endelig med en kommentar :)